Kontroler do wyciskania

2 sierpnia 2016, 11:40

SymGym to kontroler do gier wideo, który pozwala połączyć grę z treningiem siłowym całego ciała.



Nowe restrykcje w Unii Europejskiej

20 września 2006, 11:44

Zdaniem brytyjskiej organizacji Ofcom, zasady, które chce przyjąć Parlament Europejski, zagrażają rozwojowi nowych mediów. Obecnie w ramach istniejącego prawa znanego jako "telewizja bez granic" Unia Europejska wymaga od nadawców telewizyjnych, by chronili małoletnich przed szkodliwymi treściami, nie przekazywali treści wywołujących nienawiść i unikali podobnych nadużyć.


Netflix - największe źródło sieciowego ruchu w USA

19 maja 2011, 11:28

Witryna Netflix, specjalizująca się w streamingu filmów i programów telewizyjnych, jest największym w USA źródłem ruchu w internecie. Firma Sandvine, które zajmuje się monitoringiem sieci, poinformowała, że w marcu w godzinach szczytu dane przesyłane z Netfliksa stanowiły aż 29,7% wszystkich danych pobieranych przez amerykańskich internautów.


© Ed Fladung

Zepsuty mózg gracza

27 grudnia 2007, 23:59

Co pewien czas publikowane są badania dowodzące negatywnego wpływu gier wideo na przeróżne aspekty naszego życia - zwykle poszukuje się w nich związków między dużą dawką przemocy a wzrostem agresji wśród młodzieży. Tym razem doktor Chou Yuan-hua z wydziału psychiatrii w Taipei Veterans General Hospital donosi, że gracze mogą uszkodzić sobie mózg.


Superczuła matryca CMOS

4 marca 2013, 17:34

Canon poinformował o stworzeniu 35-milimetrowej matrycy CMOS o wysokiej czułości, przeznaczonej do kamer wideo. Czujnik umożliwia nagrywanie obrazu Full HD nawet w bardzo złych warunkach oświetleniowych


Google pokazał Nexusa

6 stycznia 2010, 13:06

Tak, jak się tego spodziewano, Google zaprezentował smartfon Nexus One. Telefon produkowany przez tajwańską firmę HTC korzysta z 3,7-calowego wyświetlacza OLED, procesora Snapdrago firmy Qualcomm i systemu operacyjnego Android 2.1.


TrueNorth przechwytuje 2000 ramek na sekundę

16 sierpnia 2016, 10:37

IBM-owski układ TrueNorth, reklamowany jako "cognitive chip", ma działać podobnie do ludzkiego mózgu. Inżynierowe Samsunga udowodnili właśnie, że układ jest w stanie przechwytywać obraz wideo znacznie sprawniej niż jakikolwiek wcześniejszy chip


Samodzielny produkt

29 listopada 2006, 11:07

Firma 3Dlabs poinformowała o odłączeniu się od Creative Labs po czterech latach współpracy. Pierwszym owocem samodzielności 3Dlabs jest rozpoczęcie wysyłania projektantom systemów swojego procesora medialnego.


ZionEyez Eyez - nagrywanie z klasą

7 czerwca 2011, 10:28

Obecnie większość filmów wideo spotkanych w Internecie nagrywanych jest smartfonami, gdyż te urządzenia najczęściej są pod ręką. Wiele tego typu nagrań jest krótkich, urządzenia je rejestrujące nie muszą mieć sporo pamięci wewnętrznej. Czasem użytkownik nie ma ochoty trzymać zbyt długo w rękach smartfona - wtedy przydałyby się okulary z wbudowaną kamerą.


Szeptanie wystarczy

22 stycznia 2008, 23:26

Cyfrowe kamery wideo już dawno przestały służyć jedynie do rejestrowania obrazu. Coraz częściej stosowane są automaty czytające tablice rejestracyjne samochodów, rozpoznające rysy twarzy, czy poszukujące podejrzanych pakunków na dworcach i lotniskach. Najnowszą umiejętnością maszyn może stać się czytanie z ruchu warg i przekształcanie "oglądanych" rozmów na pliki tekstowe.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy